Life's like that!

March 03, 2009

Singapore Drama: Good Morning, Teacher!

When I was in secondary school, the most popular tv drama in Singapore was 'Good Morning Teacher!'

This drama is about a teacher, freshly graduated from school, who went to a fishing village school to teach, and how she grew to love the people and the place there.

The theme song of the drama has a really catchy tune, and the lyrics are quite meaningful.

Since it is still relevant in this 21st century, I plan to sing the first theme song to students tomorrow.

Now that I am working at a school, I can identify with the emotions in the second theme song 'Goodbye, Teacher'. This year's batch of high school graduates used to help me in the library, and I will miss seeing them in school when they go to college next school year.

Watch the drama intro here: http://www.youtube.com/watch?v=i9LcUrd0OGA
Hear it on YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=VQ8zWs3fPWQ

Theme Song: Good Morning, Teacher!

早安老师 (主题曲)

太阳公公起床了
公鸡喔喔把我们叫
你追我赶 大家赛跑
看谁最先到学校

看到孩子可爱的笑
多少辛劳也忘了

老师早 同学们好
我们开始上课了

老师讲课 我睡着了

老师发问 我把头摇

望着黑板 心在沙滩
你扮渔民 我扮海盗

现在读书不用功
将来后悔太迟了

老师早 同学们好
我们上课了

昨日送走成材的木
今日灌溉新幼苗

老师早 同学们好
我们开始上课了

老师早 同学们好
我们开始上课了

Theme Song: Goodbye, Teacher

再见老师 (插曲)
主唱:李季美

挥挥手 说再见
声声道珍重
目送你们出校门
我默默祝福

回回头 望一眼
泪水忍不住
千言万语涌心头
尽在不言中

回想初次相逢
我被你们捉弄如今
你们已不是顽童

熟悉的脸孔
熟悉的笑容
我永远难忘怀

熟悉的脸孔
熟悉的笑容
长留在我心中

Labels: